Dodaci prehrani koji su vaš saveznik u borbi protiv koronavirusa

Snažan imunitet je ključna stavka koja nam može pomoći u borbi protiv koronavirusa. Imunitetu je ponekad potrebna dodatna pomoć kako bi se obranio od virusa, bakterija i drugih patogena koji napadaju vaš organizam. Tu u pomoć nastupaju dodaci prehrani.

Kako ojačati imunitet u vrijeme pandemije koronavirusa?

Ključno je znati da preventivne mjere protiv zaraze, kao što su redovito pranje ruku, korištenje sredstva za dezinfekciju, nošenje maske i izbjegavanje dodirivanja nosa i usta prljavim rukama, imaju važnu ulogu u obrani organizma. No, za jačanje imuniteta potrebno je djelovati iznutra. Uravnotežena prehrana, koja uključuje namirnice bogate vitaminima, mineralima i drugim važnim nutrijentima, može pomoći u održavanju općeg zdravlja i pružiti podršku imunološkom sustavu. Manjak tih vitamina i minerala dovodi do slabe učinkovitosti imuniteta i, samim time, organizam postaje podložniji zarazi.

U današnje je vrijeme, na žalost, samom prehranom teško unijeti potrebnu količinu hranjivih tvari u organizam. Zato se sve više ljudi okreće dodacima prehrani kao pomagačima u borbi protiv koronavirusa.

Prehrana bogata makronutrijentima neophodna je za smanjenja rizika od infekcije, stoga je važno da svoju prehranu preispitate i prilagodite, a ako je potrebno da ju nadopunite dodacima prehrani koji će vam pomoći prilikom postizanja cilja – jak i zdrav imunitet organizma!

Vitamin C

Vitamin C ili askorbinska kiselina je jedan od ključnih sudionika u obrani organizma. Ovaj vitamin ima snažna antioksidativna svojstva i štiti od oštećenja uzrokovanih oksidativnim stresom. Vitamin C uvelike je poznat i po svojim antivirusnim svojstvima. Osim toga, pruža podršku imunološkom sustavu i u borbi protiv bakterijskih infekcija. Nekoliko istraživanja je pokazalo da uzimanje vitamina C smanjuje rizik povezan s infekcijama gornjih dišnih puteva.

Ljudski organizam ne može samostalno proizvesti vitamin C, zbog čega ga je potrebno unositi putem hrane ili kroz dodatke prehrani. Neke od namirnica u kojima je moguće pronaći vitamin C su citrusi, paprike, jagode i rajčica.

Vitamin D

Vitamin D, poznat i kao sunčev vitamin, u tijelu se sintetizira tijekom izlaganja suncu. Ovaj vitamin je iznimno važan jer njegova dovoljna količina u organizmu može pomoći imunološkom sustavu u obrani tijela od respiratornih infekcija. Problem kod stvaranja vitamina D u organizmu pomoću izlaganja suncu nastaje tijekom zimskog perioda kada je prisutan premali broj sunčanih dana, više vremena provodimo u zatvorenim prostorima nego inače, pa se samim time i manje izlažemo sunčevoj svjetlosti, što uzrokuje i smanjenju prirodne sinteze vitamina D. U takvim je periodima potrebno unijeti vitamin D u organizam alternativnim načinima. U namirnice koje sadrže vitamin D, između ostalog, ubrajamo masnu ribu, shiitake gljive i žumanjak. Međutim, teško je zadovoljiti potrebnu dnevnu količinu vitamina D samo putem hrane, jer ga većina namirnica ne sadrži u dovoljnoj količini.

Cink

Posljednjih godina cink je postao vrlo popularan mineral zahvaljujući istraživanjima koja su pokazala da pomaže imunološkom sustavu u borbi protiv bakterija i virusa. Osobe s manjkom cinka u organizmu imaju povećanu osjetljivost na razne patogene. Strogi vegetarijanci, osobe koje konzumiraju alkohol u većim količinama, ljudi koji se hrane nezdravo, trudnice, djeca i tinejdžeri imaju veći rizik od nedostatka cinka.

Cink nam je potreban jer sudjeluje u mnogim važnim procesima u tijelu, metabolizira hranjive tvari, održava imunološki sustav te potiče rast i popravak tkiva. Ljudski organizam ne pohranjuje cink, stoga ga je potrebno svakodnevno unositi kako biste bili sigurni da ispunjavate svoje dnevne potrebe za ovim mineralom.

Snažan imunitet je osnovni preduvjet u borbi organizma protiv virusa, bakterija i ostalih patogena koji uzrokuju brojne infekcije. Zato je važno osigurati svome tijelu dovoljne količine vitamina i minerala. Dodaci prehrani su idealan saveznik u borbi protiv bolesti, a pogotovo tijekom zime kada je potrebno dodatno ojačati imunitet.

Dodatak prehrani nije nadomjestak ili zamjena uravnoteženoj prehrani. Preporučuje se uzimanje dodatka prehrani u okviru raznovrsne i uravnotežene prehrane te zdravog načina života. Čuvati od dohvata male djece.

© 2022 - Sva prava pridržana STADA - Boostaj zdravlje